تفاوت طراحی تحقیق و روش تحقیق چیست؟

طراحی تحقیق طرحی برای پاسخ به س questionال تحقیق شما است. روش تحقیق ، استراتژی مورد استفاده برای اجرای آن طرح است. طراحی و روش تحقیق متفاوت اما نزدیک به هم هستند ، زیرا طراحی خوب تحقیق تضمین می کند که داده های بدست آمده به شما کمک می کند تا به طور موثرتری به س researchال تحقیق خود پاسخ دهید.

کدام روش تحقیق را انتخاب کنم؟

این به هدف تحقیق شما بستگی دارد. بستگی به این دارد که چه رشته هایی (و چه کسی) را بخواهید بخوانید. بیایید بگوییم شما علاقه مند به مطالعه آنچه باعث خوشحالی مردم می شود ، یا چرا برخی از دانشجویان در مورد بازیافت در دانشگاه آگاهی بیشتری دارند. برای پاسخ به این س questionsالات ، باید درباره نحوه جمع آوری داده های خود تصمیم بگیرید. روشهایی که بیشتر استفاده می شود شامل موارد زیر است:

    مشاهده / مشاهده شرکت کنندگان
    نظرسنجی ها
    مصاحبه ها
    گروه های تمرکز
    آزمایش
    تجزیه و تحلیل داده های ثانویه / مطالعه بایگانی
    روش های ترکیبی (ترکیبی از برخی از موارد فوق)

یک روش خاص می تواند بهتر از روش های دیگر متناسب با هدف تحقیق شما باشد ، زیرا داده هایی که از روش های مختلف جمع آوری می کنید از نظر کمی و کیفی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، نظرسنجی ها معمولاً به جای پاسخ های گسترده ای که در مصاحبه های کیفی انتظار می رود ، پاسخ هایی نسبتاً کوتاه ارائه می دهند.

چه فاکتورهای دیگری را باید هنگام انتخاب روش به روش دیگر در نظر بگیرم؟

زمان جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها موضوعی است که می خواهید در نظر بگیرید. یک روش مشاهده یا مصاحبه ، اصطلاحاً رویکرد کیفی ، به شما کمک می کند اطلاعات غنی تری را جمع آوری کنید ، اما زمان بر است. استفاده از یک نظرسنجی به شما کمک می کند تا داده های بیشتری را به سرعت جمع آوری کنید ، اما ممکن است فاقد جزئیات باشد. بنابراین ، شما باید زمانی را که برای تحقیق در نظر گرفته اید و تعادل بین نقاط قوت و ضعف مرتبط با هر روش را در نظر بگیرید (به عنوان مثال ، کیفیت در مقابل کمی).

[ بازدید : 4 ]

[ يکشنبه 18 آبان 1399 ] 23:54 ] [ قرار ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]