13 Tips for Students Getting Started with Project-Based Learning

پشتیبانی پروژه دانشجویی

هدف این صفحه ترسیم برخی از رویکردهای پروژه است که بر استفاده از داده های ابر GLOBE موجود تمرکز دارند. ایده های ارائه شده در اینجا را می توان بدون انجام مشاهدات ابر خود در خارج انجام داد. مشاهدات ابر فقط در صورت ایمن بودن انجام می شود و ناظران می توانند از رهنمودهای ایمنی محلی پیروی کنند. به یاد داشته باشید که ایده ها محدود به ایده های ارائه شده در اینجا نیستند.

تمام این ایده ها بر تمرین مهارت های مشاهده متمرکز است. شما قادر خواهید بود که مشاهدات را تمرین کنید ، درباره آنچه مشاهده می کنید س questionsال کنید و به دنبال الگوها باشید. حتی ممکن است الگوهایی را مشاهده کنید که مربوط به کیفیت داده هستند. برای ابرهای GLOBE ، کیفیت داده خوب به این معنی است که داده های ارسالی شرایط آسمان آن زمان را به طور دقیق توصیف می کند. اگر در داده های GLOBE چیزی مشاهده کردید که به نظر می رسد متفاوت از آنچه در تصاویر می بینید ، آن را پیگیری کنید. این می تواند به شناسایی انواع رایج خطاها ، فرصت های بهبود آموزش یا پیشرفت های بالقوه الگوریتم های ماهواره از جمله موارد دیگر کمک کند.

 
1) مشاهدات ابر

نمودار GLOBE Cloud Chart

با استفاده از عکسهای ابری که قبلاً به GLOBE ارسال شده بود ، درباره ابرها اطلاعات کسب کنید. با مشاهده عکس ها مشاهدات ابری خود را انجام دهید. مشاهدات خود را در صفحه جمع آوری اطلاعات یا در یک ژورنال ثبت کنید. این مشاهدات را به GLOBE ارسال نکنید.

    برای یافتن مشاهدات از ابزار تجسم GLOBE استفاده کنید.
    برای ثبت مشاهدات ابری خود می توانید از برگه جمع آوری داده یا یک ژورنال استفاده کنید.
    صفحه Family Cloud Challenge دارای اطلاعات زیادی برای یادگیری در مورد ابرها است. این شامل فیلمهایی است که محققان ناسا را ​​که به روشهای مختلف ابرها را مطالعه می کنند برجسته می کند
    به یاد داشته باشید که مشاهداتی را که از عکس ها می گیرید ارسال نکنید.

با این مشاهدات چه کاری می توانید انجام دهید؟

    درباره آنچه مشاهده می کنید س Askال کنید.
    به دنبال الگوها باشید.
    به دنبال رویدادهای مربوط به آب و هوا مانند بارش باشید.
    مشاهدات خود را با آنچه ارسال شده مقایسه کنید تا ببینید آیا یکسان هستند.


[ بازدید : 6 ]

[ چهارشنبه 5 آذر 1399 ] 0:04 ] [ قرار ]

[ ]

حصول اطلاعات پروزه از منابع اصلی

3. روش تحقیق

برای پرداختن به اهداف کلیدی تحقیق ، این تحقیق از دو روش کیفی و کمی و ترکیبی از منابع اولیه و ثانویه استفاده کرده است. داده های کیفی از تجزیه و تحلیل و نتایج کمی داده پشتیبانی می کند. از آنجا که محقق از انواع داده های کمی و کیفی در تجزیه و تحلیل داده ها استفاده کرده است ، نتیجه به دست آمده مثلث است. منطقه مورد مطالعه ، منابع داده و روشهای نمونه گیری تحت این بخش مورد بحث قرار گرفت.
3.1 منطقه مورد مطالعه

طبق مطالعات فراینکل و وارن [4] ، جمعیت به مجموعه کاملی از افراد (موضوعات یا رویدادها) گفته می شود که دارای ویژگی های مشترکی هستند که محقق به آنها علاقه مند است. جامعه مورد مطالعه بر اساس سیستم نمونه گیری تصادفی تعیین شد. این جمع آوری داده ها از تاریخ 07 مارس 2015 تا 10 دسامبر 2016 از صنایع تولیدی منتخب در شهر آدیس آبابا و اطراف آن انجام شده است. شرکتهای تولیدی بر اساس تعداد کارکنان ، سال تأسیس و حوادث احتمالی غالب و نوع صنعت تولید انتخاب شدند ، حتی اینکه رضایت همه معیارها دشوار بود.
3.2 منابع داده
3.2.1 منابع داده اولیه

[ بازدید : 6 ]


ادامه مطلب

[ يکشنبه 18 آبان 1399 ] 23:57 ] [ قرار ]

[ ]

روش ها و فرآیندهای انجام تحقیق دانشجویی

چکیده

در این روش تحقیق تعدادی روش استفاده شده است. هدف از این فصل طراحی روش تحقیق از طریق انواع مختلفی از تکنیک های تحقیق است. روش تحقیق همچنین از محقق در مورد چگونگی مواجهه با یافته های نتیجه تحقیق پشتیبانی می کند. در این فصل ، طراحی کلی تحقیق و روشهای استفاده شده برای جمع آوری داده ها به طور مفصل توضیح داده شده است. این شامل سه قسمت اصلی است. قسمت اول در مورد طراحی پایان نامه برجسته است. بخش دوم در مورد روشهای جمع آوری داده های کمی و کیفی بحث می کند. قسمت آخر چارچوب تحقیق کلی را نشان می دهد. هدف این بخش نشان دادن چگونگی انجام تحقیق در طول دوره های مطالعه است.
کلید واژه ها

    روش تحقیق تحقیق روش نمونه گیری منابع داده جمعیت محل کار

فصل و اطلاعات نویسنده
نمایش +
1. معرفی

روش تحقیق راهی است که محققان باید از طریق آن تحقیقات خود را انجام دهند. مسیری را نشان می دهد که از طریق آن این محققان مسئله و هدف خود را فرموله می کنند و نتیجه خود را از داده های به دست آمده در طول دوره مطالعه ارائه می دهند. این فصل تحقیق و روش تحقیق همچنین نشان می دهد که چگونه نتیجه تحقیق در پایان متناسب با تحقق هدف مطالعه بدست می آید. در این فصل از این رو روشهای تحقیقاتی که در طی فرایند تحقیق استفاده شده است بحث می شود. این شامل روش تحقیق تحقیق از استراتژی تحقیق تا انتشار نتیجه است. برای تأکید ، در این فصل ، نویسنده به تشریح استراتژی تحقیق ، طراحی تحقیق ، روش تحقیق ، منطقه مطالعه ، منابع داده مانند منابع داده اولیه و داده های ثانویه ، در نظر گرفتن جمعیت و تعیین اندازه نمونه مانند پرسشنامه ها تعیین اندازه نمونه و سایت محل کار تعیین نمونه اندازه گیری قرار گرفتن در معرض ، روشهای جمع آوری داده مانند روشهای اولیه جمع آوری داده ها از جمله جمع آوری داده های مشاهده محل کار و جمع آوری داده ها از طریق مرور میز ، جمع آوری داده ها از طریق پرسشنامه ، داده های به دست آمده از نظر کارشناسان ، اندازه گیری قرار گرفتن در معرض سایت محل کار ، پیش آزمون ابزار جمع آوری داده ، جمع آوری داده های ثانویه روش ها ، روش های تجزیه و تحلیل داده ها مانند تجزیه و تحلیل داده های کمی و تجزیه و تحلیل داده های کیفی ، نرم افزار تجزیه و تحلیل داده ها ، تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان و روایی داده های کمی ، قابلیت اطمینان داده ها ، تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان ، اعتبار ، مدیریت کیفیت داده ها ، معیارهای ورود ، ملاحظات اخلاقی و د انتشار نتیجه و رویکردهای استفاده از آن. به منظور دستیابی به اهداف مطالعه ، به طور کلی یک روش تحقیق کمی و کیفی درک می شود. در این مطالعه از این استراتژیهای ترکیبی استفاده شده است زیرا داده ها از تمام جنبه های منبع داده در طول مدت مطالعه به دست آمده اند. بنابراین ، هدف از این روش جلب رضایت برنامه تحقیق و هدف طراحی شده توسط محقق است.
2. طرح تحقیق

طرح تحقیق در نظر گرفته شده است تا چارچوبی مناسب برای مطالعه فراهم کند. تصميم بسيار مهم در فرآيند طراحي تحقيق ، انتخابي است كه بايد در زمينه رويكرد تحقيقات انجام گيرد ، زيرا اين امر تعيين مي كند كه چگونه اطلاعات مربوط به يك مطالعه بدست خواهد آمد. با این حال ، فرایند طراحی تحقیق شامل بسیاری از تصمیمات بهم پیوسته است [1].

این مطالعه از نوع متفاوتی استفاده می کند. قسمت اول مطالعه شامل مجموعه ای از پرسشنامه های خوش ساخت (برای مدیریت ، نمایندگان کارمندان و تکنسین صنایع) و مصاحبه های نیمه ساختاری با ذینفعان اصلی (ارگان های دولتی ، وزارتخانه ها و صنایع) در سازمان های شرکت کننده بود. طرح دیگر مورد استفاده مصاحبه کارمندان است تا بدانند که آنها چگونه در مورد ایمنی و بهداشت محل کار خود احساس می کنند و مشاهده میدانی در سایت های صنعتی انتخاب شده انجام شده است.

از این رو ، این مطالعه از یک طرح تحقیق توصیفی استفاده می کند تا در مورد تأثیرات سیستم مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی بر سلامت ، ایمنی و خسارت دارایی کارکنان برای صنایع تولیدی منتخب توافق کند. ساندرز و همکاران [2] و میلر [3] می گویند که تحقیقات توصیفی نمایه ای دقیق از افراد ، حوادث یا موقعیت ها را به تصویر می کشد. این طرح نمایه ای از جنبه های مرتبط توصیف شده از پدیده های مورد علاقه از دیدگاه فردی ، سازمانی و صنعت گرا را به محققان ارائه می دهد. بنابراین ، این طرح تحقیقاتی محققان را قادر به جمع آوری اطلاعات از طیف وسیعی از پاسخ دهندگان در مورد تأثیر ایمنی و بهداشت بر صنایع تولیدی در اتیوپی کرده است. و این در تحلیل پاسخ به دست آمده در مورد چگونگی تأثیر آن بر ایمنی و سلامت محل کار صنایع تولید کننده کمک کرد. طراحی کلی تحقیق و روند جریان در شکل 1 نشان داده شده است.
شکل 1.

روش ها و فرایندهای تحقیق (طراحی نویسنده).

[ بازدید : 7 ]

[ يکشنبه 18 آبان 1399 ] 23:56 ] [ قرار ]

[ ]

تفاوت طراحی تحقیق و روش تحقیق چیست؟

طراحی تحقیق طرحی برای پاسخ به س questionال تحقیق شما است. روش تحقیق ، استراتژی مورد استفاده برای اجرای آن طرح است. طراحی و روش تحقیق متفاوت اما نزدیک به هم هستند ، زیرا طراحی خوب تحقیق تضمین می کند که داده های بدست آمده به شما کمک می کند تا به طور موثرتری به س researchال تحقیق خود پاسخ دهید.

کدام روش تحقیق را انتخاب کنم؟

این به هدف تحقیق شما بستگی دارد. بستگی به این دارد که چه رشته هایی (و چه کسی) را بخواهید بخوانید. بیایید بگوییم شما علاقه مند به مطالعه آنچه باعث خوشحالی مردم می شود ، یا چرا برخی از دانشجویان در مورد بازیافت در دانشگاه آگاهی بیشتری دارند. برای پاسخ به این س questionsالات ، باید درباره نحوه جمع آوری داده های خود تصمیم بگیرید. روشهایی که بیشتر استفاده می شود شامل موارد زیر است:

    مشاهده / مشاهده شرکت کنندگان
    نظرسنجی ها
    مصاحبه ها
    گروه های تمرکز
    آزمایش
    تجزیه و تحلیل داده های ثانویه / مطالعه بایگانی
    روش های ترکیبی (ترکیبی از برخی از موارد فوق)

یک روش خاص می تواند بهتر از روش های دیگر متناسب با هدف تحقیق شما باشد ، زیرا داده هایی که از روش های مختلف جمع آوری می کنید از نظر کمی و کیفی متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال ، نظرسنجی ها معمولاً به جای پاسخ های گسترده ای که در مصاحبه های کیفی انتظار می رود ، پاسخ هایی نسبتاً کوتاه ارائه می دهند.

چه فاکتورهای دیگری را باید هنگام انتخاب روش به روش دیگر در نظر بگیرم؟

زمان جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها موضوعی است که می خواهید در نظر بگیرید. یک روش مشاهده یا مصاحبه ، اصطلاحاً رویکرد کیفی ، به شما کمک می کند اطلاعات غنی تری را جمع آوری کنید ، اما زمان بر است. استفاده از یک نظرسنجی به شما کمک می کند تا داده های بیشتری را به سرعت جمع آوری کنید ، اما ممکن است فاقد جزئیات باشد. بنابراین ، شما باید زمانی را که برای تحقیق در نظر گرفته اید و تعادل بین نقاط قوت و ضعف مرتبط با هر روش را در نظر بگیرید (به عنوان مثال ، کیفیت در مقابل کمی).

[ بازدید : 4 ]

[ يکشنبه 18 آبان 1399 ] 23:54 ] [ قرار ]

[ ]

روشهای اصلی جمع آوری اطلاعات کدامند؟

رویکردهای اصلی طراحی نمونه برداری کدامند؟

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، طراحی نمونه گیری در مورد تصمیم گیری در مورد تصمیم گیری برای جمع آوری اطلاعات شما (به عنوان مثال از نمونه) است. گزینه های نمونه زیادی وجود دارد ، اما دو دسته اصلی در طراحی نمونه گیری ، نمونه گیری از احتمال و از نوع غیر احتمال است.

نمونه گیری احتمال به این معنی است که شما از یک گروه کاملاً تصادفی از گروه مورد علاقه خود استفاده می کنید (به این گروه "جمعیت" گفته می شود). با استفاده از یک نمونه کاملاً تصادفی ، نتایج مطالعه شما برای کل افراد قابل تعمیم است. به عبارت دیگر ، شما می توانید در کل گروه انتظار نتایج مشابه را داشته باشید ، بدون اینکه نیازی به جمع آوری داده ها از کل گروه باشید (که اغلب برای گروه های بزرگ امکان پذیر نیست).

از طرف دیگر ، نمونه گیری غیر احتمالی از یک نمونه تصادفی استفاده نمی کند. به عنوان مثال ، این ممکن است شامل استفاده از یک نمونه راحتی باشد ، به این معنی که شما مصاحبه یا نظرسنجی از افرادی را که به آنها دسترسی دارید (شاید دوستان ، خانواده یا همکاران شغلی) خود داشته باشید ، نه یک نمونه کاملا تصادفی (که دستیابی به آن ممکن است دشوار باشد به محدودیت منابع). با نمونه گیری غیرحتمل ، نتایج معمولاً قابل تعمیم نیستند.
نمونه گیری بدون احتمال و احتمال

روشهای اصلی جمع آوری اطلاعات کدامند؟

از نظر نحوه جمع آوری داده ها برای تحصیل ، گزینه های مختلفی وجود دارد. با این حال ، این گزینه ها را می توان در انواع زیر گروه بندی کرد:

    مصاحبه (که می تواند بدون ساختار ، نیمه ساختاری یا ساختاری باشد)
    گروه های متمرکز و مصاحبه های گروهی
    نظرسنجی (نظرسنجی آنلاین یا فیزیکی)
    مشاهدات
    اسناد و مدارک
    مطالعات موردی

[ بازدید : 5 ]


ادامه مطلب

[ يکشنبه 18 آبان 1399 ] 23:53 ] [ قرار ]

[ ]

روش تحقیق دقیقاً چیست؟ توضیح و تعریف به زبان ساده (با مثالهایی)

روش تحقیق دقیقاً چیست؟
توضیح و تعریف به زبان ساده (با مثالهایی)

توسط: درک یانسن (MBA) و کرین وارن (دکترای تخصصی) | ژوئن 2020

اگر شروع به کار بر روی اولین تحقیق رسمی خود کرده اید - این یک پایان نامه ، یک پایان نامه یا یک پروژه تحقیقاتی است - شما احتمالاً کمی تحت تأثیر همه زبان های فنی قرار گرفته اید که به اطراف پرتاب می شوند. "روش تحقیق" ، "روش تحقیق" ، "جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها" ... به نظر می رسد پایان ناپذیر است.

در این پست ، ما به زبان ساده و ساده توضیح خواهیم داد:

    معنی دقیقاً روش تحقیق چیست
    روش شناسی کیفی ، کمی و مختلط چیست
    طرح نمونه برداری چیست و گزینه های اصلی نمونه برداری چیست
    متداول ترین روش های جمع آوری اطلاعات چیست
    متداول ترین روش های تجزیه و تحلیل داده ها چیست
    چگونه روش تحقیق خود را انتخاب کنیم

به نظر ترسناک است؟ نگران نباشید - ما همه را در زیر توضیح خواهیم داد ...

[ بازدید : 3 ]


ادامه مطلب

[ يکشنبه 18 آبان 1399 ] 23:52 ] [ قرار ]

[ ]

شناسایی روش تحقیق به چه شیوه ای امکان پذیر است؟؟

روشهای تحقیق کمی

روشهای کمی با اعداد و اشکال قابل اندازه گیری سروکار دارند. از روشی سیستماتیک برای بررسی وقایع یا داده ها استفاده می کند. این برای پاسخ به س answerالات از نظر توجیه روابط با متغیرهای قابل اندازه گیری برای توضیح ، پیش بینی یا کنترل یک پدیده استفاده می شود.

سه روش وجود دارد که اغلب توسط محققان استفاده می شود:

    تحقیق پیمایشی - هدف نهایی تحقیق پیمایشی ، آگاهی از جمعیت زیادی از طریق استقرار نظر سنجی است. امروزه نظرسنجی های آنلاین محبوب هستند زیرا راحت هستند و می توانند از طریق ایمیل ارسال شوند یا در اینترنت در دسترس قرار بگیرند. در این روش ، یک محقق یک نظرسنجی را با مرتبط ترین سوالات نظرسنجی طراحی می کند و نظرسنجی را توزیع می کند. هنگامی که محقق پاسخ ها را دریافت کرد ، آنها آنها را خلاصه می کند تا یافته ها و داده های معنی دار را جدول بندی کند.
    تحقیق توصیفی - تحقیق توصیفی روشی است که خصوصیات یک پدیده مشاهده شده را شناسایی کرده و اطلاعات بیشتری را جمع آوری می کند. این روش برای به تصویر کشیدن شرکت کنندگان به روشی کاملاً منظم و دقیق طراحی شده است. به عبارت ساده ، تحقیق توصیفی همه در مورد توصیف پدیده ، مشاهده آن و نتیجه گیری از آن است.
    تحقیقات همبستگی - تحقیقات همبستگی رابطه بین دو یا چند متغیر را بررسی می کند. در نظر بگیرید که یک محقق در حال مطالعه ارتباط بین سرطان است و زنان متاهل متاهل با سرطان رابطه منفی دارند. در این مثال ، دو متغیر وجود دارد: زنان سرطانی و متاهل. وقتی می گوییم همبستگی منفی ، این بدان معناست که زنانی که ازدواج کرده اند کمتر به سرطان مبتلا می شوند. با این حال ، این بدان معنی نیست که ازدواج به طور مستقیم از سرطان جلوگیری می کند.

[ بازدید : 2 ]

[ يکشنبه 18 آبان 1399 ] 23:51 ] [ قرار ]

[ ]

تحقیق کمی و کیفی

تحقیقات کمی: تحقیقات کیفی روشی ساخت یافته برای جمع آوری داده ها و تجزیه و تحلیل آنها برای نتیجه گیری است. برخلاف روشهای کیفی ، این روش از یک فرایند محاسباتی و آماری برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها استفاده می کند. داده های کمی همه چیز در مورد اعداد است.

تحقیقات کمی جمعیت بیشتری را شامل می شود - تعداد افراد بیشتر به معنای داده های بیشتر است. با استفاده از داده های بیشتر برای تجزیه و تحلیل ، می توانید نتایج دقیق تری بدست آورید. این روش از س questionsالات نزدیک استفاده می کند زیرا محققان معمولاً به دنبال جمع آوری داده های آماری هستند.

نظرسنجی ها ، پرسشنامه ها و نظرسنجی های آنلاین ابزارهای جمع آوری داده های ارجح هستند که در تحقیقات کمی مورد استفاده قرار می گیرند. روشهای مختلفی برای استقرار نظر سنجی یا پرسشنامه وجود دارد.

نظرسنجی های آنلاین به سازندگان نظرسنجی این امکان را می دهد تا برای انواع مختلف تحقیق که اهداف مختلف را برآورده می کنند ، به افراد زیادی یا گروه های تمرکز کوچکتر برسند. پاسخ دهندگان به نظرسنجی می توانند نظرسنجی ها را از طریق تلفن های همراه ، از طریق ایمیل دریافت کنند یا به راحتی می توانند از اینترنت برای دسترسی به نظرسنجی ها استفاده کنند.

[ بازدید : 6 ]


ادامه مطلب

[ يکشنبه 18 آبان 1399 ] 23:50 ] [ قرار ]

[ ]

تحقیق چیست - تعریف ، روشها ، انواع و مثالها

تحقیق چیست
تحقیق چیست: تعریف

بررسی دقیق مطالعه در مورد یک نگرانی یا مشکل خاص با استفاده از روش های علمی. به گفته ارل رابرت بابی ، جامعه شناس آمریکایی ، "تحقیق یک تحقیق منظم برای توصیف ، توضیح ، پیش بینی و کنترل پدیده مشاهده شده است. تحقیق شامل روشهای استقرایی و قیاسی است. "

برای تحلیل یک واقعه مشاهده شده از روشهای تحقیق استقرایی استفاده می شود. برای تأیید واقعه مشاهده شده از روشهای قیاسی استفاده می شود. رویکردهای استقرایی با تحقیقات کیفی و روشهای قیاسی بیشتر با تحقیقات کمی مرتبط هستند.

تحقیقات با هدف درک موارد زیر انجام می شود:

    واقعاً سازمانها یا مشاغل می خواهند چه چیزهایی را بفهمند؟
    فرایندهایی که باید برای تعقیب ایده دنبال شوند چیست؟
    استدلالهایی که باید پیرامون یک مفهوم ساخته شوند چیست؟
    چه مدرکی برای اعتقاد مردم به ایده یا مفهوم مورد نیاز است؟

[ بازدید : 4 ]


ادامه مطلب

[ يکشنبه 18 آبان 1399 ] 23:48 ] [ قرار ]

[ ]

چگونه یک درس یادگیری مبتنی بر پروژه ایجاد کنیم

اگر شما یک دهه پیش از من می پرسیدید که آیا فکر می کنم یادگیری مبتنی بر پروژه هرگز از جیب کوچک مدارس ابتکاری گسترش خواهد یافت ، می گفتم "به آن شک دارم". هرگز نمی توانستم تصور كنم كه این حرف پر سر و صدا در سال 2020 بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. با کمال تعجب من این موضوع به زبان اصلی گسترش یافته و در مدارس کشورمان ادامه دارد.

[ بازدید : 42 ]


ادامه مطلب

[ سه شنبه 13 آبان 1399 ] 14:45 ] [ قرار ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]