چگونه یک درس یادگیری مبتنی بر پروژه ایجاد کنیم


و با این وجود ، علی رغم همه هیاهوهای زیادی که وجود دارد ، هنوز درک گسترده ای از اینکه PBL با کیفیت بالا چیست و مهمتر از همه ، چگونگی برنامه ریزی و تسهیل آن وجود دارد. از نظر بسیاری ، PBL با عدم اطمینان و دلهره مواجه است. در حالی که اصطلاحاتی برای توصیف PBL استفاده می شود ، مانند هرج و مرج سازمان یافته ، سر و صدای مولد و صدای دانشجویی که برای برخی جذاب است ، برای اکثریت ابهام غیر ضروری زیادی ایجاد می کند.

با کمال تعجب بیشتر معلمان ، من دوست دارم در مورد PBL به عنوان یک ساختار ، تقریباً یک فرمول ، که هم می تواند سختگیری علمی را حفظ کند و هم دانش آموزان را درگیر خود کند ، فکر کنم. برای اینکه به شما نشان دهد که این ساختار در عمل چگونه به نظر می رسد ، من شما را در مورد چگونگی برنامه ریزی یک درس PBL گام به گام راهنمایی می کنم.
یادگیری مبتنی بر پروژه: یک تعریف مفید

قبل از اینکه به چگونگی رویکرد برنامه ریزی یک پروژه بپردازیم ، مهم است که ما از همان تعریف PBL کار کنیم ، زیرا تعداد زیادی وجود دارد! پس از سالها کار در سازمانهای پیشرو جنبش PBL ، به عنوان موارد غیر قابل مذاکره برای پروژه ای که منعکس کننده PBL با کیفیت بالا باشد ، به موارد زیر رسیدم:

    در استاندارد استوار است.
    این شامل بهترین روش های ارزیابی برای یادگیری است.
    برای جامعه ارائه شده معتبر است.
    این مهارت ها را به صراحت داربست می کند و ارزیابی می کند.

بنابراین عملی کردن این موارد غیر قابل مذاکره و برنامه ریزی یک پروژه چگونه به نظر می رسد؟ من شما را در فرآیندی که برای استقبال از آنها آمده ام و با معلمانی که از مسیر من عبور می کنند ، به اشتراک می گذارم ، یا در طول زمان مربیگری پروژه در کنار هم در سنگرها ، یا وقتی کتاب من را تحویل می گیرند ، آن را با PBL واقعی نگه دارید (برای مقدماتی و ابتدایی) ثانوی). پروژه خاصی که در اینجا برجسته می کنم ، صداهای خاموش ، تلاشی مشترک بین خودم و تیم کلاس 5 در Lake Elementary در ویستا ، کالیفرنیا است.
پروژه "صداهای خاموش"

تیم کلاس 5 در دریاچه ابتدایی از چهار معلم تشکیل شده است. این تیم می خواست یک قسمت محتوایی را که می دانستند برای تعامل بهتر دانش آموزانشان باید "عمیق تر" کنند ، مقابله کند: انقلاب آمریکا. ما می دانستیم که ایجاد این موضوع برای دانشجویان دشوار است ، اما معتقد بودیم که از طریق PBL می توانیم با موفقیت یک تجربه یادگیری دقیق ، معتبر و معنی دار را برای آنها فراهم کنیم.
مرحله 1: ایده های واقعی پروژه طوفان فکری

من اغلب از معلمان می شنوم که شروع کار با ایده پروژه سخت ترین قسمت است ، اما برای من هیجان انگیزترین قسمت است! من معلمان را تشویق می کنم که یک استاندارد رانندگی را شناسایی کنند (این موارد معمولاً از مطالعات علوم اجتماعی یا اجتماعی ناشی می شود زیرا هر دو زمینه خوبی را فراهم می کنند که ریاضیات یا ELA به راحتی می توانند از آن پشتیبانی کنند). از آنجا ، به یک مسئله فعلی فکر کنید که استانداردها را به زندگی بیاورد.

معلمان با دانستن اینکه می خواهند در مورد انقلاب آمریکا تدریس کنند ، استانداردهای مطالعات اجتماعی کالیفرنیا را که مسئول پوشش آنها بودند ، به دست آوردند. به طور خاص ، 5.5: "دانش آموزان علل انقلاب آمریکا را توضیح می دهند" و 5.6: "دانش آموزان سیر و پیامدهای انقلاب آمریکا را درک می کنند."

ما دور یک تخته سفید نشسته بودیم و دسته ای از ایده ها را ارائه دادیم که می تواند دانشجویان را به یک رویداد بیش از 200 سال پیش علاقه مند کند. ما به مفهوم اتصال صداهای پنهان (موضوعی که ممکن است در کودکان 10 ساله برای آنها مربوط باشد) و همدلی (ویژگی شخصیتی که از مدرسه برای آنها نیز آشنا است) به این واقعه تاریخی رسیدیم. ما همچنین به استانداردهای پشتیبانی Common Core ELA برای نوشتن روایت ، مقایسه و مقایسه و تحقیق پرداختیم. بعداً بیشتر در این باره!
مرحله 2: با پایان در ذهن برنامه ریزی کنید

رویکرد من به برنامه ریزی پروژه بسیار ریشه در درک با طراحی (UBD) دارد ، بنابراین هنگامی که استانداردها و یک مسئله معتبر را شناسایی کردم ، به محصول نهایی می پردازم. روش های زیادی وجود دارد که دانش آموزان می توانند آموخته های خود را نشان دهند - از اطلاعیه های خدمات عمومی ، پادکست ها یا مستندها ، انجام پروژه های دانشجویی نصب های هنری و شبیه سازی ها یا نمایش ها. در مورد هر تصمیمی که گرفته شود ، تمام برنامه ریزی های پروژه از این مرحله به بعد آماده سازی دانشجویان برای تولید نهایی آن محصول نهایی است.

وقتی ما به برنامه ریزی این پروژه ادامه می دادیم ، معلمان دریاچه دریافته بودند كه با این مفهوم بالا بردن صدای خاموش و ایجاد آگاهی از همدلی ، كاری زیادی می توانند انجام دهند كه ما

[ بازدید : 40 ]

[ سه شنبه 13 آبان 1399 ] 14:45 ] [ قرار ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست
بستن تبلیغات [x]